Provozování kamerového systému

  • Úvodní ustanovení:

    Domov důchodců Ústí nad Orlicí, IČ: 70857130, se sídlem Cihlářská 761, 562 01, Ústí nad Orlicí (dále jen DD) vydává tuto směrnici v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb. DD má povinnost přijmout a provést bezpečnostní opatření, aby byla zajištěna ochrana osobních údajů v souladu s platnými předpisy.

  • Správce:

    Domov důchodců Ústí nad Orlicí, IČ: 70857130, se sídlem Cihlářská 761, 562 01, Ústí nad Orlicí – subjekt, který určuje účel a prostředky zpracování osobních údajů, provádí zpracování a odpovídá za něj.

  • Zpracovatel:

    Subjekt, který na základě pověření správcem zpracovává osobní údaje v souladu s GDPR a podmínkami blíže uvedenými v nařízení, resp. v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb.

    • Účel provozování kamerového systému:
      Zajištění bezpečnosti osob v monitorovaných prostorách, prevence nežádoucích jevů, zejména krádeží a poškozování majetku (ochrana majetku), možnost odhalení pachatele.
      Kamerový systém je určen i pro online sledování vstupu do budov pro vybraná pracoviště z důvodu bezpečnosti osob a ochrany majetku.
    • Oznamovací povinnost zaměstnanců a ostatních osob v DD:
      V případě trestné činnosti v DD (krádeže, ničení majetku apod.) jsou zaměstnanci DD a ostatní osoby povinni neprodleně nahlásit danou událost vedoucímu provozního úseku nebo vedoucímu ekonomického úseku, ev. ředitelce z důvodu včasného zajištění záznamů z kamerového systému.
    • Odpovědnost za zpracování osobních údajů z kamerového systému:
      Za zpracování osobních údajů odpovídá vedoucí provozního úseku, v jeho nepřítomnosti vedoucí ekonomického úseku.
      Zaměstnancům je zakázáno při online sledování kamerového systému (vstupy do budov, prostory recepce) pořizovat jakékoli obrazové či jiné záběry a tyto záběry předávat dalším osobám nebo umísťovat na sociální sítě.
    • Informovanost veřejnosti a zaměstnanců:
      Informovanost veřejnosti a zaměstnanců je zajištěna informačními cedulemi na vstupech do budovy a u dalších monitorovaných prostorů, dále prostřednictvím této směrnice a na webových stránkách organizace.
    • Zajištění provozu kamerového systému:
      Zajištění provozu kamerového systému je po technické stránce zajišťováno smluvně se společností OG Soft s.r.o., IČO: 25108565, M. R. Štefánika 264, 562 01 Ústí nad Orlicí, která zajišťuje správu a pravidelnou profylaxi kamerového systému. Tato společnost není oprávněná vydávat záznamy z kamerového systému.
      Kontroly funkčnosti technickoorganizačních opatření provádí vedoucí provozního úseku (administrátor) 1x ročně nebo při změně, která může mít vliv na bezpečnost. Revize kamerového systému DD zajišťuje společnost OG Soft.
      Kamery jsou digitální a kamerové záznamy z nich jsou ukládány prostřednictvím samostatné počítačové sítě, jsou sdruženy do datového centra – uzamykatelná místnost, kde je umístěno nahrávací zařízení s určitým počtem kanálů umožňujících zapojení kamer. Kamerový záznam je chráněn před neoprávněným nebo nahodilým přístupem, změnou, zničením či ztrátou nebo jiným neoprávněným zpracováním (přihlašovací jméno a heslo). Kamerový záznam je uchováván po dobu 3 dnů, vyjma případů specifikovaných níže v odst. 3.7. této směrnice.
    • Dokumentace kamerového systém:
      Dokumenty zpracované v souvislosti s provozem kamerového systému:
    • Informační cedule u sledovaných prostor.
    • Dokumenty související s vlastním provozem a poskytováním osobních údajů – komu byly předány a na základě jakého zmocnění, informace o mimořádných provozních událostech (Provozní deník).
  • Poskytnutí osobních údajů z kamerového systému:
    K naplnění výše uvedeného účelu poskytne organizace v případě potřeby kamerové záznamy příslušným institucím. Oprávněnost poskytnutí vyžádaných záznamů posuzuje ředitelka.
    V případě potřeby (nahlášená krádež apod.) jsou záznamy ukládány po dobu nezbytně nutnou na externí disk do doby předání příjemci (orgánům činným v trestním řízení, soudu nebo jinému oprávněnému subjektu).
  • Ohlášení povinnosti zabezpečení či úniku dat:
    Zaměstnanci DD jsou povinni neprodleně nahlásit vedoucímu provozního úseku porušení zabezpečení či únik dat prostřednictvím výstražné nežádoucí události.
    Vedoucí provozního úseku informuje ředitelku a nahlásí tuto informaci dozorovému úřadu, do 72 hodin od zjištění nedostatků.

Příloha č. 1 Označení prostor kamerami se záznamem.

Určeno pro Všechny zaměstnance Datum účinnosti 22.5.2023
Zpracovala: Mgr. Miluše Kopecká Ředitelka
Ověřil: Bc. Radim Hájek Vedoucí provozního úseku
Schválila: Mgr. Miluše Kopecká Ředitelka